Un operator al serviciului american de urgență 911 din New York a fost concediat pentru că a gestionat necorespunzător apelul telefonic inițiat de o angajată a supermarketului din Buffalo (New York) unde, pe 14 mai, a avut loc un atac armat soldat cu 10 morți și 3 răniți.
Dispecerul a închis apelul angajatei care a sunat pe motiv că aceasta vorbea în șoaptă și nu a înțeles ce spune.
Acesta a fost concediat joi, scrie digi24.ro, pentru gafa sa monumentală. Latisha Rogers, asistent manager la supermarketul Tops, unde a avut loc atacul armat, a spus că se afla la serviciu, când un tânăr alb, Payton Gendron, de 18 ani, a intrat în magazin și a început să tragă în oameni.
Angajata a sunat la 911, unde a cerut ajutor, dar dispecerul a certat-o: „N-ai de ce să șoptești, că nu te aud”. După care i-a închis telefonul în nas!
Serviciul Central al Poliției a analizat apelurile referitoare la atacul armat și a considerat că purtarea angajatului de la 911 este „inacceptabilă”.
Dispecerii sunt învățați că, dacă cineva vorbește în șoaptă, cel mai probabil se află în mare pericol, a declarat Mark Poloncarz, director executiv al comitatului Erie.
Criminalul Payton a fost pus sub acuzare pentru 25 de capete de acuzare, între care omucidere, terorism național și portul armelor. Acesta riscă închisoarea pe viață fără posibilitatea de eliberare condiționată.